Društvo

BIRN: Televizije sa nacionalnom frekvencijom stavljene pod kontrolu vlasti ili ljudi bliskih njoj

Beogradski glas (Beta) – U protekle dve godine televizije sa nacionalnom frekvencijom su u potpunosti stavljene pod kontrolu vlasti ili ljudi povezanih sa njom, pokazali su ažurirani i dopunjeni rezultati istraživanja BIRN-a i nemačkog ogranka Reportera bez granica o vlasništvu nad najuticajnijim medijima u Srbiji.

Vladimir Kostić iz BIRN-a kazao je da je u poslednje dve godine došlo do veće povezanosti vlasti i samih emitera.

„Pored Pinka i Hepija koji su provladini mediji, imali smo prodaju TV Prva i O2 koju je kupio Srđan Milovanović, brat poverenika Srpske napredne stranke (SNS) za Niš Zvezdana Milovanovića“, rekao je Kostić na predstavljanju rezultata.

Kostić je naveo i da se u poslednjih godinu dana „vodi rat“ izmedju SBB-a i Telekoma i ocenio da država preko Telekoma želi da utiče na smanjenje uticaja „jedine slobodne i kritički orijentisane tv stanice u Srbiji“.

„Primetno je i smanjenje slobode medija što su pokazali i reziltati Evropske komisije i Fridom hausa. U narednom periodu neće sigurno biti prevelike promene u smislu većeg otvaranja medija za kritiku i objektivno novinarstvo“, kazao je Kostić.

Koordinatorka projekta Tanja Miletić kazala je da je u poslednje dve godine došlo do nekoliko važnih promena u strukturi medijskog vlasništva.

„Kompanija Borba je postala vlasnik Novosti, Tanjug je i dalje u vlasništvu države, a televizije O2, Prva i radio Play imaju novog vlasnika“, rekla je Miletić.

Ona je navala da prema dostupnim podacima država daje najmanje 6 i po milijardi za medijski sektor, od toga 4 milijarde javnom servisu, a ostatak za javne konkurse i nabavke.

„Ono što nije poznato su sva druga davanja koja idu kroz razne forme državnog oglašavanja“, rekla je Miletić.

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 17. 07. 2019.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas

Podržite nas. Lajkujte našu Facebook stranicu

 

Like!