Ekonomija

Amerikanci preporučuju Fiatu da „ubije“ kragujevački 500L

Beogradski glas (Beta) –  Američki časopis „Kar end drajver“ preporučio je Fiatu da „ubije neprivlačni 500L“ koji se proizvodi u Kragujevcu, jer mu je prodaja u SAD drastično opala, na jedva 1.413 komada tokom cele 2018. godine.

Taj časopis s medjunarodnim tiražom čiji je jedan od slogana „Govorimo onako kako jeste“, u svom narednom, oktobarskom izdanju, ima članak „Šta popraviti u Fiatu“, objavljen na internetu.

Problem Fiata je to što mu prodaja, od 2011. godine kada se vratio na tržište SAD, i koja se popela na 46.121 automobil 2014. godine, od tada stalno opada, te je 2018. godine prodao svega 15.521 vozilo, računajući celokupnu Fiatovu, sada „ostarelu i nevoljenu gamu“: 500, 500L, 500X i 124 „spajder“.

Fiatov ukupan godišnji promet u SAD je tako manji od jednonedeljne prodaje „Fordovih“ kamioneta „F-150“, piše časopis.

„Popravka bi bilo da najpre „Fiat ubije neprivlačni 500L“ – piše „Kar end drajver“.

Potom bi ta kompanija trebalo da napravi modernu verziju svog nekada popularnog modela – jednostavnog, pristupačnog „fiata 124“ koji mu je pomogao sredinom 1960-ih godina. Fiat bi mogao da ga izgradi na onome što već ima: na Mazdinim „kostima“ koje čine osnovu sadašnjeg „fiata spajdera“.

Time bi se „Fiat vratio korenima: da bude ‘BMW Serije 3’ za siromašnog čoveka: robustan, pristupačan, zabavan za vožnju i smišljen da kupcu pruži samopouzdani osećaj ‘Al’ izgledam dobro!’, isti kao kada se obuju italijanske kožne mokasine“, naveo je časopis.

Uz to, „Kar end drajver“ preporučuje Fiatu da u skladu s potrebama tržišta izgradi dva modela koja bi imala „snažnu prodaju“: jedan bi bio kompaktni „krosover“, a drugi mali terenac koji bi vratio ime nekada visoko popularne „kampanjole“ koja je posle Drugog svetskog rata bila Fiatov odgovor na američki „džip“.

Sve verzije bi trebalo da dobiju „nervozne, a pouzdane i snažne motore od 2,0 litra sa 175 konjskih snaga, potpomognute šesterostepenim ručnim ili osmostepenim automatskim menjačem“.

Sledile bi „abart, hibridne i električne verzije visokih performansi.., a jednostavne tehnologije“.

S početnim cenama u SAD ispod 25.000 dolara (23.000 evra) i gornjom granicom nešto iznad 30.000 dolara (27.000 evra), „ti fiati bi bili korisni, sportski i baš pravi, jer ko u svojoj garaži ne želi ljubav s odmora u Italiji?“, zaključuje „Kar end drajver“.

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 17. 07. 2019.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas

Podržite nas. Lajkujte našu Facebook stranicu

 

Like!