Društvo

Medijska korupcija – sve po projektu

Izvor: juznevesti.com

Pare svih građana Niša i na ovogodišnjem medijskom konkursu otišle su televizijama i agencijama koje su u vlasništvu porodica Gašić i Radomirović. Od 54 miliona dinara, para svih Nišlija, koliko je Grad opredelio za projekte, čak 37,4 miliona dobili su „Zona plus“, „Niška televizija“, „Bel ami“, „Narodne novine“ i povezana PR agencija.

Na osnovu rezultata o sufinansiranju medijskih projekata i ove godine postoji sumnja u to da će građani biti informisani u javnom interesu. Naime, skoro 70 odsto para dobile su televizije poznate po promotivnom izveštavanju, bliskosti sa vladajućom Srpskom naprednom strankom i one koje su u vlasništvu dve „medijske porodice“ – Bratislava Gašića i Vidosava Radomirovića.

Najviše para – po 8,5 miliona dinara dobile su „Narodne novine“ za projekat „Nišlije se uključuju u odlučivanje“ i Televizija „Bel ami“ za projekat „Odgovorni građani za evropski Niš“; 8,4 miliona dobila je „Niška televizija“ za projekat „Informacijom do posla“, a „Zoni plus“ za „Niš pripada Nišlijama“ pripalo je 7,5 miliona dinara. TV „Bel ami“ dobila je još 2,7 miliona za projekat „Bel ami art“, kao i još 800.000 dinara za „Pitanje Roma“. Deo kolača dobila je i PR agencija Danijele Vuković, povezane sa „Bel amiijem“, i to milion dinara za projekat „Agrosalon“.
Pomenuti mediji dobili su ukupno 37,4 miliona dinara za svoje projekte, od 54 miliona, koliko je Grad iz budžeta opredelio za projekte i medije koji bi Nišlije trebalo da izveštavaju u javnom interesu.

Na konkurs je pristiglo ukupno 85 prijava, a odobreno je 33. Inače, osim što je „Niška televizija“ dobila skoro najviše para na ovogodišnjem konkursu, njima je Grad nedavno otpisao dug od skoro 27 miliona dinara. Podsetimo, prošle godine je za medijske projekte bilo izdvojeno 20,5 miliona iz gradske kase, a najviše novca dobili su mediji bliski Srpskoj naprednoj stranci, kao i agencije sa spornom dokumentacijom.

Na pomenutom konkursu projekat „Južnih vesti“ dobio je 600.000 dinara, ali, kako kaže glavni urednik Predrag Blagojević, taj novac neće prihvatiti jer bi time samo dali legitimitet korupciji. Blagojević napominje da je nakon objavljivanja rezultata konkursa potvrđena sumnja da je reč o „konkursu sa slikom“, odnosno da se unapred znalo kome bi trebalo da se pokloni novac. To je bilo očito još od menjanja uslova konkursa, kada je Grad opredelio skoro dva puta više para po projektu od Ministarstva kulture. Ovim se nastavlja višegodišnja praksa da se novac građana na fingiranim konkursima daje provladinim medijima, čiji je cilj da ulepšavaju stvarnost i ćute o problemima, ističe Blagojević.

Ceo tekst pročitajte u štampanom izdanju Beogradskog glasa!

 

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 04. 12. 2019.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas

Podržite nas. Lajkujte našu Facebook stranicu

 

Like!