Društvo

Država pomaže medije bliske naprednjacima: Televizije Gašićeve supruge i Radoice Milosavljevića dobile 43.000 evra

Beogradski glas (Beta) – Ministarstvo kulture i informisanja dodelilo je u prethodne dve godine kroz pojedinačna davanja više od pet miliona dinara, odnosno 43.000 evra medijima u vlasništvu supruge direktora BIA Bratislava Gašića, i kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića, prenelo je Udruženje novinara Srbije (UNS).

Navodeći da pojedinačno davanje podrazumeva dodelu novca bez javnog konkursa i ocene komisije, a na osnovu odluke rukovodioca organa nadležnog za poslove javnog informisanja, UNS je preneo da se novac može dodeliti „samo za projekte koji nisu mogli biti planirani u vreme raspisivanja konkursa za projektno sufinansiranje medija“.

„U rešenjima za pojedinačna davanja medijskim projektima, u koje je UNS imao uvid, navodi se da je ove i prošle godine firmi ‘ADD production’ iz Kruševca vlasnice Irene Gašić, za projekte pod nazivom ‘Zaštitimo žene, zaustavimo nasilje’ i ‘Prirodne katastrofe-kako posle?’ dodeljeno ukupno 1,5 miliona dinara“, stoji u saopštenju.

Podseća se da je Agencija za borbu protiv korupcije 2015. godine utvrdila da je Bratislav Gašić bio u sukobu interesa kada je kao gradonačelnik grada Kruševca 2013. i 2014. godine zaključio ugovore sa firmom „ADD production“ čija je vlasnica njegova supruga, kao i društvom „BNZ Higijenic“ čiji je suvlasnik njegov sin.

Udruženje je saopštilo i da su mediji u vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića Televizija Leskovac, Sos kanal plus i Radio-televizija Pančevo, za dve godine kroz pojedinačna davanja, od Ministarstva kulture i informisanja dobili oko 2,8 miliona dinara.

„Ministarstvo kulture je Televiziji Leskovac, koju je Milosavljević kupio sredinom ove godine, za projekat pod nazivom ‘Da mladi rade’ dodelilo 800.000 dinara. Preduzeće Sos kanal plus i Radio-televizija Pančevo su prošle godine za projekte pod nazivom ‘ONI DOLAZE!’ i ‘Bogatstvo multietičnosti-različiti, a isti’ dobili ukupno oko dva miliona dinara“, stoji u saopštenju.

Dodaje se da su Radio-televiziji Pančevo, pošto je dobila novac od Ministarstva kulture, izrečene dve mere upozorenja od strane Saveta REM-a zbog uvreda upućenih novinaru portala Pančevo Si Ti Nenadu Živkoviću, kao i zbog tekstova na sajtu te televizije u kojima su navodi o „nestručnosti, nemoralnom i nezakonitom“ postupanju predsednice Višeg suda iz Pančeva Stanke Simonović.

„Uprkos izrečenim merama REM-a, projekti Radio-televizije Pančevo dobijaju novac na medijskim konkursima, pa je tako ova medijska kuća u Pančevu direktno i preko produkcija dobila rekordnih 139.000 evra kao i regionalnu televizijsku dozvolu za pokrivanje u zoni Crveni Čot i to upravo od Regulatora“, piše u saopštenju.

UNS je podsetio da je Radoica Milosavljević bio u žiži javnosti 2015. godine zbog kupovine osam televizija, ali i zbog, kako se navodi, „bliskosti“ sa Bratislavom Gašićem. Medjutim, obojica su tada negirala ikakve poslovne veze.

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 04. 12. 2019.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas

Podržite nas. Lajkujte našu Facebook stranicu

 

Like!