Beograd na dlanu

Vozači GSP-a premoreni, sve ih je manje, a putnici ugroženi

Izvor: Večernje novosti

Osmočasovno radno vreme utiče na učestalost incidenata u gradskom prevozu zbog umora šofera. GSP: Od početka meseca bilo 13 povreda putnika zbog naglog kočenja.

Kako pišu „Večernje novosti“, osmočasovno radno vreme, vožnja u gradskim uslovima bez klima-uređaja i limitirano vreme da stignu od početne do krajnje stanice, samo su neki od problema koji podstiču umor vozača u javnom gradskom prevozu. I sekund neopreznosti može da bude koban, pogotovo po putnike koji se tiskaju u vozilu.

Tako je nedavno zbog naglog kočenja šofera na liniji 31 povređeno nekoliko osoba. Jedna žena je zadobila povrede glave jer je udarila u prednje staklo autobusa.

„Osam sati za volanom po prestoničkim ulicama, to je baš teško. Kreni, stani, koči, pazi na pešake koji prelaze kuda i kako stignu, na bahate sugrađane za volanom koji bi na sve načine da se probiju kroz gužvu… I tako osam sati. Još ako vozilo nema klimu, koncentracija pada, a ugrejana voda ne može ni da me rashladi. Na pojedinim okretnicama nemamo ni toalet, a kamoli mesto gde mogu da se umijem, nalijem flašu hladne vode. Zato i ne čudi što je sve više i više udesa“,kaže jedan od vozača GSP-a.

Gradskom prevozniku nedostaje 200 vozača, pišu dalje „Novosti“, a kada počne sezona odmora, uprkos letnjem redu vožnje i smanjenom broju vozila na ulicama, vozači rade i više nego što je zakonom propisano, kažu predstavnici sindikata.

Iz GSP kažu da je od početka meseca bilo 13 povreda putnika, zbog naglog zaustavljanja vozila.

„Razlozi zbog kojih dolazi do ovih saobraćajnih nezgoda je nepažnja drugih učesnika u saobraćaju, a ne umor vozača. Oni su primorani da u ovakvim situacijama vozila naglo zaustavljaju kako bi prvenstveno izbegli veće i teže povrede ostalih učesnika u saobraćaju, kao i veće materijalne štete. Vozači autobusa, trolejbusa i tramvaja rade po mesečnom fondu sati, koji se određuje u odnosu na broj radnih dana u toku meseca, uz poštovanje svih predviđenih zakonskih odredaba“, kažu iz ovog gradskog prevoznika.

„Novosti“ ističu da je u 2017. godini GSP napustilo 218 vozača, a u prva četiri meseca 2018. već 101 šofer,dok je ranije iz GSP u prosekue odlazilo oko 100 vozača godišnje.

Zbog slabog odziva kandidata na oglase za zapošljavanje, koji se neprestano objavljuju, ovo preduzeće pokrenulo je javnu nabavku za uslugu traženja, selekcije i dokvalifikacije vozača D kategorije. Ideja je da na ovaj način u radni odnos prime 200 šofera autobusa i trolejbusa, koji voze za 45.000 dinara mesečno.

Beogradski Glas

Beogradski Glas

1
Leave a Reply

avatar
2500
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Biljana Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Biljana
Guest
Biljana

Kada bi dali pristojne plate, adekvatno tezini posla i stresu koji ga prati, beneficiran staz i kada bi na ulicu izlazila samo istpravna i cista vozila, mozda bi i interesovanje bilo vece.

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 17. 07. 2019.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas

Podržite nas. Lajkujte našu Facebook stranicu

 

Like!