Beograd na dlanu

U GSP-u se švercuju i vozači

Piše: Radenka Marković

Beogradski glas – Da se u vozilima Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd švercuju putnici, nije ništa novo, ali dešava se da se švercuju i vozači tog istog javnog komunalnog preduzeća. Naime, i oni su, kada ne sede u vozačkoj kabini za volanom, već se prevoze drugim poslom, dužni da kao i svi ostali putnici imaju kartu. I da je pokažu na zahtev kontrolora, a dopunu „bus plus“ kartice uplaćuje im GSP.

Bar bi tako trebalo, ali desi se i da „zaborave“, pa se vozači neprijatno iznenade kada im kontrolori kažu da im kartica nije validna jer dopuna nije uplaćena.

Takvo iznenađenje nedavno je doživeo i vozač Aleksandar Vojisavljević kad je, vozeći se autobusom na liniji 27 E, to isto čuo od kontrolora kome je pokazao svoju karticu. Nije bilo baš pametno pred autobusom prepunim putnika pozivati se na službenu GSP legitimaciju i svojim primerom pokazivati kako se ispunjavaju građanske dužnosti, pa je kontroloru dao ličnu kartu, a ovaj mu napisao doplatnu kartu. Ona će ga koštati 6.000 dinara.

– Kad sam sutradan pitao zašto mi nije uplaćena dopuna, nisu znali da mi odgovore. Rekli su da je verovatno u pitanju greška i prebacili mi što kontroloru nisam pokazao službenu karticu. Time su od mene praktično tražili da zloupotrebim službenu karticu jer su shodno odredbama odluke o javnom linijskom prevozu vozači više puta upozoravani da se neće tolerisati takve zloupotrebe i da će kontrolori „Bus plusa“ oduzimati službene kartice i podnositi prijave protiv vozača koji ne budu kod sebe imali validne „bus plus“ kartice – priča Vojisavljević.

Kaže da će sačekati da dobije prekršajnu prijavu i onda zatražiti od GSP-a da plati kaznu od 6.000 dinara. – Ukoliko ne budu hteli, biću primoran da ih tužim – navodi on.

Međutim, nije baš ubeđen da je bez dopune ostao slučajno i sumnja da je to, baš kao i nedavno premeštanje iz pogona „Kosmaj“, gde je radio punih 14 godina, u drugi pogon, posledica njegove aktivnosti u Savezu ozbiljnih sindikalaca u GSP-u. Naime, kao potpredsednik ove sindikalne organizacije Vojisavljević je ukazivao da se u „Kosmaju“ ne poštuju propisi o radnom vremenu i vozači primoravaju da rade i po sedam dana u nedelji, što utiče na njihovo psihofizičko stanje i bezbednost putnika, ali i svih drugih učesnika u saobraćaju.

Šta god da je razlog za kašnjenje – dopuna mu je nakon reakcije SOS sindikata uplaćena, a to, smatraju u sindikatu, predstavlja poniženje za vozača. I nije prvi put. Jer dešavalo se, kažu, i da se celom kolektivu od blizu 6.000 zaposlenih ne uplate dopune, pa je švercovanje avgusta 2015. bilo baš masovno.

U neka ranija vremena to švercovanje možda i ne bi bilo tako problematično i ponižavajuće, jer su i kontrolori i vozači bili iz iste firme i uglavnom se poznavali, pa ne bi morali ni da pokazuju karticu. Ali sada je sve drugačije. Kontrolori su iz jedne firme, a vozači iz druge. A mogućnost da umesto „bus plus“ dopuna uzmu novac za prevoz, iako bi nekima baš to odgovaralo, nemaju.

 

Poštovani čitaoci, novi broj Beogradskog glasa je na kioscima!

 

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 17. 07. 2019.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas

Podržite nas. Lajkujte našu Facebook stranicu

 

Like!