Beograd na dlanu

Ispaštaju zbog nemara šefova

Piše: Radenka Marković

Negativne posledice nemara, nezainteresovanosti i lošeg rada rukovodstva Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“ ne osećaju samo putnici, koji na njihova vozila često predugo čekaju, nego ponekad i zaposleni u samom preduzeću. Tako su nedavno četiri vozača trolejbusa bila veoma neprijatno iznenađena kada su saznali da su protiv njih podneti zahtevi za pokretanje prekršajnog postupka i kada su počeli da im pristižu pozivi da kao okrivljeni dođu na saslušanje u Prekršajni sud u Beogradu.

Vozačima kazne do 40.000 dinara

Ti pozivi su, kako za „ Beogradski glas“ objašnjava Ivan Banković, stručni saradnik i član Izvršnog odbora Saveza ozbiljnih sindikalaca (SOS), jedne od sindikalnih organizacija u ovom preduzeću, rezultat činjenice da su vozači, a da to nisu ni znali, vozili neregistrovane trolejbuse.

– Da vozila nisu registrovana, odnosno da nemaju saobraćajnu dozvolu, registarske tablice i registarsku nalepnicu, što je suprotno Zakonu o bezbednosti saobraćaja, otkrila je saobraćajna policija Ministarstva unutrašnjih poslova tokom redovnog nadzora u pogonima gradskog prevoznika. Taj nadzor obavljen je početkom aprila, kada je utvrđeno da trolejbusi garažnih brojeva 2005 i 2010 nisu registrovani, a u oktobru su podneti zahtevi za pokretanje prekršajnog postupka. Zahtevi su, osim protiv vozača tih trolejbusa, podneti i protiv GSP „Beograd“ kao pravnog lica i protiv Radiše Momčilovića, direktora preduzeća, kao odgovornog lica – navodi Banković.

On dodaje da zbog toga vozačima preti novčana kazna od 20.000 do 40.000 dinara, kazna zatvora do 30 dana i šest kaznenih poena. Propisana kazna za preduzeće iznosi 800.000 dinara, a za direktora između 6.000 i 50.000 dinara.

Čim je saznao za ovaj slučaj, SOS je, prema rečima našeg sagovornika, angažovao advokatsku kancelariju koja će o trošku sindikata zastupati vozače pred sudom.

Prekršaj šta god da se uradi

Banković ukazuje na to da ovde, nažalost, nije reč o pojedinačnim slučajevima i da nisu sporna samo dva spomenuta „otkrivena“ trolejbusa, jer nijedan od 83 trolejbusa marke BKM iz 2008. godine, koji i čine najveći deo voznog trolejbuskog parka GSP-a, nije registrovan.

– To znači da svakoga dana svaki vozač koji je došao na posao i seo za volan takvog trolejbusa kako bi prevozio putnike čini prekršaj jer tim vozilom ne bi smeo ni da izađe iz kruga garaže – naglašava Banković.

Do obelodanjivanja ovih činjenica vozači nisu ni znali da voze neregistrovana vozila i da čine prekršaj. Doduše, i da su znali, pa da su zbog toga odbili da izađu u saobraćaj, bili bi u drugoj vrsti problema jer bi time praktično odbili da ispune radne obaveze.

Zbog novonastale situacije i prijava protiv vozača, SOS se obratio direktoru preduzeća, predsednici i članovima Nadzornog odbora GSP-a, gradonačelniku i zameniku gradonačelnika Beograda i, između ostalog, zatražio, da se hitno registruju svi trolejbusi GSP-a i pokrene postupak za utvrđivanje lične odgovornosti onih zbog čijeg propusta trolejbusi nisu registrovani. Zatražili su i da im se daju informacije o tome protiv koliko je vozača pokrenut prekršajni postupak zbog upravljanja neregistrovanim trolejbusima, kao i koliko je novca Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“ platilo na osnovu pravosnažnih presuda koje se tiču neregistrovanih trolejbusa. 

Ceo tekst pročitajte u štampanom izdanju Beogradskog glasa!

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 04. 12. 2019.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas

Podržite nas. Lajkujte našu Facebook stranicu

 

Like!