Politika

Šta je sve izmislio Dojče vele

Izvor: DJB

Beogradski glas – Svojim tekstom „Dosta je milion“ Dojče vele, nemački državni propagandni kanal, je 05. avgusta 2016. godine pokrenuo kamapnju blaćenja Saše Radulovića.

Tekst ne zadovoljava ni minimalne standarde novinarstva. Zlonamernom pogrešnom interpretacijom jednog jedinog papira starog 11 godina, koji su pribavili u lokalnom katastru jednog okruga u SAD-u, sastavili su mešavinu tvrdnji, insinuacija i konstrukcija s očiglednim ciljem pokušaja političke diskreditacije tada najjače opozicione političke opcije u Srbiji.

Pogledajmo šta je sve tvrdio i insinuirao Dojče vele u svom prvom tekstu. U tekstovima na sajtu DW koji su usledili, kao i u javnim nastupima Nemanje Rujevića, ova serija insinuacija je produbljena i proširena. Ovde se bavimo samo prvim tekstom koji je pokrenuo lavinu i na osnovu koga su Informer, Pink, Studio B, a zatim i Rističević, Martinović i Vučić u Skupštini, nastavili kampanju protiv Saše Radulovića koja je trajala mesecima.

  1. Da dokument koji su pokazali predstavlja dokaz duga od preko milion dolara.

Poreski stručnjak koga su angažovali za potrebe tog teksta je morao da im objasni da takav dokument ne predstavlja dokaz duga. Šta dokument u stvari predstavlja, kako i u kojim situacijama nastaje, objašnjeno je u tužbi i u izveštaju poreskog stručnjaka Majkla DŽ. Dezmonda iz Kalifornije koji je u međuvremenu nominovan za Glavnog savetnika za Federalnu poresku upravu (Chief Counsel of the IRS) predsednika SAD-a.

DW u tekstu tvrdi da je 11 godina star dokument „veoma svež“ jer su njegovu kopiju overili 16. jula. 2016. godine, aludirajući na to da je dug stvaran i da postoji i danas. Poreski stručnjak koga su angažovali je mogao da im objasni da lokalni katastri nikada ne uklanjaju dokumente, čak i kada su povučeni zbog greške ili su plaćeni ili istekli.

  1. Da „Saša Radulović duguje više od milion dolara za porez“.

Ne da je možda dugovao, jer ipak se radi o periodu od pre 15 godina, niti da je možda reč o grešci koja je ispravljena, već kategorički da DUGUJE. Činjenica jeste da Saša Radulović nije niti je ikada bio dužan porez. To je i dokazano u tužbi nemačkom sudu.

Očigledno je da tvrdnja da neko i danas DUGUJE milion dolara, pogotovo neko ko je politički lider i bivši ministar privrede, diskredituje čoveka za razliku od, recimo, vesti da je reč o grešci. Kako dolazi do grešaka poreske administracije koja čak i u situacijama kada nema adresu poreskog obveznika pribegava drastičnim merama (što i jeste jedan od razloga da nije moguće „uteći“ poreskoj upravi), objašnjeno je detaljno u izveštaju Majkla DŽ. Dezmonda koji je sastavni deo tužbe. DJB neće otkrivati ove detalje dok traje sudski postupak.

  1. Da je uverenje da u Americi niko ne može da ne plati porez u stvari mit, i da ovaj njihov tekst to i potvrđuje.

DW u tekstu tvrdi: „Jer itekako je moguće uteći američkim poreznicima, a onda negde daleko biti ugledni građanin pa čak i ministar.” Ne da je možda moguće „uteći“ i da ne znaju da li je Saša Radulović uopšte morao da utekne, već kategorički tvrdi da su pokazali da je „ministar utekao“. Ovaj njihov tekst, naravno, ne pokazuje ništa od toga. Kada dug zaista postoji, američkim poreznicima nije moguće uteći.

Ovakve tvrdnje se ne mogu naći ni u jednim ozbiljnim novinama, osim ako cilj teksta nije blaćenje. Inače, Saša Radulović je od 2008. godine, pa sve dok nije postao ministar u septembru 2013. godine, radio kao specijalni savetnik Specijalnog tužilaštva na predmetima 24 sporne privatizacije unutar projekta pomoći našem tužilaštvu za otkrivanje finansijskih malverzacija, prevara u stečaju, na berzi i poreskih utaja, a po ugovoru sa Američkim ministarstvom pravde.

  1. Da su dokument na kome su zasnovali priču dobili od Američke Federalne poreske uprave.

Dokument su dobili u lokalnom katastru San Mateo okruga. Za razliku od Srbije, u SAD niko ne može bez saglasnosti poreskog obveznika dobiti bilo kakvu informaciju od poreske uprave. Ova nistina je bila potrebna da bi cela konstrucija izgledala kredibilno.

  1. Bazirajući se na neistini da Saša Radulović duguje milion dolara, ceo dalji tekst DW-a plasira seriju dodatnih neistina, insinuacija i konstrukcija. Prva glasi: da je zov maternjeg jezika ostavio poreske obveznike poreznika praznih ruku.

Pošto su „utvrdili“ da je Saša Radulović dužan milion dolara, onda tekst dalje ismeva tvrdnju Saše Radulovića da se vratio u Srbiju 2005. godine jer su mu deca zaboravila srpski jezik.

  1. Da za 10 dolara svako može da dobije zvaničan izvod iz dokumenta bilo kog poreskog obveznika u SAD-u, da li duguje porez i da li mu se pleni imovina.

U SAD niko ne može da dobije izvod iz dokumenta poreskog obveznika bez saglasnosti poreskog obveznika. Ono što možete, kada znate broj nekog dokumenta u lokalnom katastru, jeste da iz lokalnog katastra dobijete kopiju tog dokumenta. Cilj ove lažne tvrdnje je da pomogne tvdnju da je Saša Radulović pobegao iz SAD-a zbog poreskog duga, što je potpuna laž.

  1. Da je Saša Radulović 2001. papreno platio trominutno predstavljanje na kanalu CNN Financial.

U delu teksta pod ironičnim podnaslovom „Pionir doline“, potpuno nevezano za priču o porezu, ničim izazvan tekst uvodi dodatnu liniju pokušaja diskreditacije Saše Radulovića kroz pokušaje ismevanja njegove karijere u IT industriji. Ova tvrdnja DW je potpuna neistina za koju nisu pružili nijedan dokaz. Na kanalu su se predstavljali tadašnji biznis lideri.

Ovo je na žalost samo deo blaćenja iz teksta. Gotovo svaka rečenica teksta DW je usmerena u pravcu diskreditacije Saše Radulovića, prikazujući ga kao krajnje sumnjivog čoveka sa sumnjivom karijerom i tako pruža osnov za kampanju protiv njega, koju je SNS potom vodio mesecima. Da je Informer objavio ovakav tekst, građani bi razumeli da se radi o manipulaciji i kampanji vlasti za diskreditaciju političkih protivnika. Nikada pre i nikada kasnije DW nije objavio nijedan sličan tekst. Ovako, građanima je ostalo pitanje: zašto bi se državni nemački propagandni medij bavio diskreditacijom političkih opcija u Srbiji?

Mislimo da to u poslednje vreme postaje sve jasnije.

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 09. 01. 2019.

Naslovna za sredu 09. 01. 2019.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas