Politika, Beogradski glas
Forum

Kako država podržava đubroide

Izvor UNS

Autor: J. Pešić

Listovi „Informer“, „Srpski telegraf“ i portal srbijadanas.com, rekorderi u kršenju novinarskog kodeksa, na ovogodišnjim konkursima za medije do sada su dobili oko sedam miliona dinara u 12 lokalnih samouprava, pokazalo je istraživanje Udruženja novinara Srbije (UNS). U Somboru, Pančevu, Beloj Crkvi, Vršcu, Kovinu, Kuli, Subotici, Plandištu, Sremskim Karlovcima, Kikindi, Bačkoj Palanci i Staroj Pazovi „Informer“, „Srpski telegraf“ i srbijadanas.com dobili su ukupno 6.650.000 dinara.

Prema prošlogodišnjem istraživanju Saveta za štampu, list „Srpski telegraf“ bio je šampion u kršenju novinarskog kodeksa sa 1.282 prekršaja, dok je „Informer“ bio na četvrtom mestu sa 953 prekršaja. Za devet nedelja praćenja utvrđeno je, u istraživanju Saveta, da je portal srbijadanas.com u prošloj godini 938 puta prekršio novinarski kodeks.

Podsetimo, u Pravilniku za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, koje je donelo Ministarstvo kulture i informisanja, jedan od kriterijuma koje komisija prilikom odobravanja projekata mora da ima u vidu jeste da li je medij koji konkuriše u poslednjih godinu dana poštovao etičke i profesionalne standarde.

U komisijama koje su podržale tabloide predstavnici istih organizacija

Komisije koje su ove godine ocenjivale projekte u Somoboru, Pančevu, Beloj Crkvi, Vršcu, Kovinu, Kuli, Subotici, Plandištu, Sremskim Karlovcima, Kikindi, Bačkoj Palanci i Staroj Pazovi, a koje su „Informeru“, „Srpskom telegrafu“ i portalu srbijadanas.com dodelile novac, bile su formirane od predstavnika istih organizacija.

U 12 komisija koje su odlučivale u ovim loklanim samoupravama, bilo je devet predstavnika udruženja Nova mreža Srbije (NMS) i po tri predstavnika Asocijacije elektronskih medija Vojvodine (AEMV) i Udruženja elektronskih medija (ComNet).

„Informer“ na konkursu i u Novom Sadu

Po saznanjima UNS-a, na ovogodišnjem konkursu za medije u Novom Sadu prijavljen je i list „Informer“.

Međutim, komisija za ocenjivanje projekata tražila je izveštaj o pravdanju projekta realizovanog preko „Informera“ za koji je prošle godine „Info IT media“,  dobila milion dinara i još nije odlučila da li će i ove godine „Informeru“ dodeliti novac.

Kako UNS sazanaje, komisija treba da održi još jedan sastanak i konačno odluči kome će sredstva biti dodeljena.

Gde su rekorderi dobili novac na ovogodišnjim konkursima

Firma „Medijska mreža“ d.o.o, izdavač lista „Srpski telegraf“ je na medijskim konkursima u ovoj godini dobila 2,2 miliona, dok je „Info IT media“ čiji je osnivač izdavač „Informera“, firma „Insajder tim“, dobila 2,5 miliona dinara.

„Info IT media“ i „Medijska mreža“ dobile su novac na istim konkursima – u Staroj Pazovi, Kikindi, Vršcu, Pančevu i Somboru. Pored ovih lokalnih samouprava, firma „Info IT media“ dobila je novac i u Kuli i Subotici.

Firme „AB media“ i „News media team“ dobile su u Kovinu, Beloj Crkvi, Bačkoj Palanci i Plandištu oko dva miliona dinara za projekte koji će se realizovati na portalu srbijadanas.com.

Vlasnica firme „AB media“ je Ana Abramović koja je ovu firmu registrovala u decembru prošle godine.

Firma „News media“ registrovana je kada i „AB media“, a njen vlasnik je Strahinja Vujadinović, stoji na APR-u.

 

Poštovani čitaoci, na kioscima je novi broj Beogradskog glasa!

Beogradski Glas

Beogradski Glas

Leave a Reply

avatar
2500
  Subscribe  
Notify of

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 10. 10. 2018.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas