Forum

Kad bahatost postane normalna

Izvor: Južne vesti

Autor: V. Milić)

Beogradski glas – Višemilionska dugovanja koja je nekada gradska „Niška televizija“ imala za zakup prostora, kao i ona koje je napravilo bivše akcionarsko društvo Industrija obuće Beograd više ne postoje, a iako su ova preduzeća u privatnom vlasništvu, te pare neće se sliti u budžet jer je tako odlučilo Gradsko veće. NTV-u je otpisano skoro 27 miliona, dok Industrija obuće neće morati da izmiri dug veći od pet miliona dinara. Ovim firmama „oproštene“ su i kamate i sva ostala „sporedna davanja“, a Grad Niš se saglasio da će otpisati i ostala eventualna dugovanja koja su nastala do kraja godina kada su preduzeća privatizovana.

Otpisuje se dug Javnog preduzeća za radio i televizijsku delatnost „Niška televizija“ prema Gradu Nišu za neizmirena potraživanja dospela zaključno sa 31. 12. 2014. godine, po osnovu zakupa poslovnog prostora u Nišu, Ulica vojvode Mišića br. 50, površine 831 metar kvadratni, u ukupnom iznosu glavnog duga od 26.859.298,79 dinara, kao i pripadajuće kamate i ostala sporedna davanja – navodi se u odluci Veća.

Industriji obuće otpisani su dugovi koje je ovo akcionarsko društvo napravilo do kraja 2015. godine zakupom poslovnih prostora u Obrenovićevoj i Dušanovoj ulici.

Po osnovu zakupa poslovnog prostora u Nišu, Ulica Obrenovićeva br. 124 površine 67,50 metara kvadratnih, u periodu od 22. januara 2007. do 5. decembra 2011. godine i u Ulici cara Dušana br. 26, površine 40,50 metara kvadratnih u periodu od 14. decembra 2009. godine do 30. aprila 2014. godine, u ukupnom iznosu glavnog duga od 5.229.942,88 dinara, kao i pripadajuće kamate i ostala sporedna davanja, piše u odluci Gradskog veća. Inače, 70 odsto imovine Industrije obuće Beograd prodato je beogradskom proizvođaču obuće „Uno“.

Ko zapravo nije nasledio dugove?

Ovim firmama dugovi su otpisani, kako se navodi u obrazloženju, zbog toga što su privatizovane. „Nišku televiziju“ je krajem 2015. godine kupio konzorcijum koji čine „Narodne novine“ i direktorka Televizije „Zona plus“ Slađana Ostojić za 78.000 evra.

Inače, „Narodne novine“ su u tom trenutku bile neposredno vlasništvo Vitka Radomirovića, osnivača Televizije „Belami“, i još nekoliko medija na jugu Srbije koje je kupio kada su lokalni mediji privatizovani. S druge strane, Ostojićeva je zaposlena u mediju koji je u vlasništvu Vladana Gašića, sina aktuelnog direktora BIA i potpredsednika SNS-a Bratislava Gašića.

S obzirom na to da je Gradsko veće otpisalo dugove koji su nastali kada je NTV bilo javno preduzeće, teret njihovog vraćanja neće pasti na aktuelne vlasnike – a to su, neformalno, Radomirović i Gašić.

U obrazloženju Veća navodi se da je odluka doneta na osnovu zaključaka Vlade Srbije, koji su u skladu sa Zakonom o privatizaciji.

Naime, ovaj zakon je predvideo da Vlada može da donese odluku da „državni poverioci subjekta privatizacije otpišu dug sa stanjem na dan 31. decembar poslednje poslovne godine prema subjektu privatizacije koji posluje u celini ili većinskim društvenim ili javnim kapitalom“.

 

Poštovani čitaoci, na kioscima je novi broj Beogradskog glasa!

Beogradski Glas

Beogradski Glas

Leave a Reply

avatar
2500
  Subscribe  
Notify of

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 05. 12. 2018.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas