Ekonomija

„Folksvagen ni u primisli nije imao ideju da svoju fabriku gradi u Srbiji“

Izvor: N1

Srbija je ispala iz igre za fabriku Folksvagena. Prema pisanju medija, nemačka autokompanija se odlučila za Tursku. Ekonomski stučnjaci kažu da je takav izbor očekivan, jer u odnosu na domaće tržište, Turska ima mnogo više potencijala za takvu ideju. Ni dan nakon pojavljivanja vesti, niko od državnog vrha nije se oglasio tim povodom.

U trci za dobijanje fabrike nemačkog giganta auto-industirje Folksvagena bilo je nekoliko zemalja. Turska, Bugarska i Rumunija slovile su za favorite.

Međutim, predsednik Aleksandar Vučić je verovao da će šampion biti Srbija.

„To bi bio najveći rezultat i onda bih mogao s ponosom da kažem da sam svoj posao završio“, govorio je Vučić u martu.

Da predsednik posao neće završiti, ukazivali su mediji. Nemačka agencija DPA je u aprilu objavila da je Folksvagen suzio izbor na Bugarsku i Tursku, dok Srbija nije bila ni pomenuta. Sada se ukazuje da je iz igre definitivno i ispala, a da je pobedu odnela Turska.

Ekonomski novinar Miša Brkić uveren je da Upravni odbor Folksvagena „nije imao ni u primisli ideju da svoju frabriku gradi u Srbiji“.

„Niti Srbija ima dovoljan investicioni kapacitet za tako veliku fabriku, niti se Upravnom odboru Folksvagena, odnosno vlasnicima, dopada poslovna klima u Srbiji da bi jednu tako značajnu investiciju napravili ovde“, ističe Brkić.

Srbija ima jednu Fijatovu fabriku sa kojom nema najbolja iskustva, i za koju se i dalje ne zna da li će ostati ili neće, podseća ekonomski novinar lista „Danas“ Miloš Obradović.

„Dok je, recimo, u Turskoj veliki broj proizvođača automobila, ima proizvodnju, ima veću raspoloživost radne snage, bolju lokaciju“, ukazuje Obradović.

Srbija je trku izgubila, jer joj nedostaje veće tržište u odnosu na konkurente, uverava Brkić.

Kaže da nijedan srpski grad nema kapacitet za tako veliku fabriku, kao ni mogućnost da se ispuni sve uslovi nemačkog prouzvođača.

„Naravno da na ovom tržištu svi ti automobili ne mogu da se prodaju za razliku od turskog tržišta koje je daleko veće od našeg, nekoliko desetina puta i sad negde u Srbiji proizvedete te automobile, kako da ih prevezete na evropsko, rusko, kinesko tržište kad u Srbiji ne postoji železnica“, pita se Brkić.

Turska je veliko tržište i dobar deo automobila koji se tamo proizvede biće prodat, ukazuju sagovornici N1.

Dodaju da je Srbija pobedila, to bi bio jasan signal da je uređena po evropskim standardima koji zadovoljavaju jednu veliku automobilsku kopmaniju. U suprotnom, je, kako navode, pokazano da Srbija mora još mnogo da trenira kako bi u nekoj narednoj trci osvojila šampionsku poziciju.

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 17. 07. 2019.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas

Podržite nas. Lajkujte našu Facebook stranicu

 

Like!