Ekonomija

„Država novim zakonom štiti monopol taksista, to ne postoji nigde u svetu“

Beogradski glas (Beta) – Direktor beogradske kompanije CarGo, Vuk Guberinić izjavio je da izmene Zakona Srbije o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ozbiljno ugrožavaju rad aplikacije CarGo, i da su takve da će cenu prevoza diktirati taksisti i lokalna samouprava, a ne slobodno tržište.

Tim izmenama se zabranjuje korišćenje aplikacija u organizaciji prevoza putnika, a jedini prevoznik koji će moći da prevozi građane biće taksi što, kako Guberinić tvrdi, ne postoji nigde u svetu.

Tako će cenu usluge prevoza diktirati taksisti i lokalna samouprava, a ne slobodno tržište, rekao je Guberinić agenciji Beta i dodao da će zato nestati konkurencija u organizaciji prevoza putnika, od čega će na kraju štete imati korisnici – putnici, kako u pogeldu kvaliteta usluge, tako i u pogledu cene.

Upitan kako će onda njegova kompanija nastaviti da radi, jer će zakon sutra biti na dnevnom redu Skupštine Srbije gde će narednih dana verovatno biti i usvojen, on je rekao da će nastaviti da posluju u skladu sa zakonom i u cilju da građanima pruže najbolju moguću uslugu kao društveno odgovorna kompanija.

On je podsetio da je CarGo tehnološka kompanija, ne taksi udruženje, a predloženim izmenama zakona se striktno zabranjuje ostalim auto-prevoznicima da prevoze putnike, što nije u skladu sa onim za šta se on zalaže, a to je slobodno tržište koje definiše cenu i nivo usluge, kao što je to slučaj u drugim sektorima.

Guberinić je kazao da CarGo redovno plaća sve svoje obaveze državi i da se sve usluge naplaćuju elektronski, te su sve transakcije transparentne.

Iz Ministarstva saobraćaja međutim navode da se izmenama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ne suzbija konkurencija, ne sprečava se upotreba modernih digitalnih aplikacija radi poboljšanja servisa taksi usluga, o čemu svedoči i pojava novih taksi operatera na tržištu.

„Ni važeći zakon, a ni predložene izmene ne dozvoljavaju da se u oblasti prevoza putnika pojave preduzeća koja nemaju odgovarajuća odobrenja za obavljanje delatnosti prevoza putnika. Ovo je bitno i sa aspekta bezbednosti saobraćaja i korisnika usluga javnog prevoza, u koji spada i taksi delatnost“, rečeno je Beti u Ministarstvu.

Kako su naveli, glavni cilj izmena i dopuna zakona je da se dodatno uredi taksi-prevoz, da se poveća kapacitet inspekcijskih organa i pojača borba protiv sive ekonomije.

Iz Ministarstva ističu da je zakon „na liniji“ propisa EU i da bi predložena rešenja trebalo da smanje porast sive ekonomije u prevozu putnika, posebno u gradovima.

Izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika izmedju ostalog je navedeno da se naknada u taksi prevozu odredjuje taksimetrom koji nemaju vozila koja koriste aplikaciju CarGo.

Navedeno je i da odobravanje za taksi prevoz daje opštinska, odnosno gradska uprava u okviru odluke o dozvoljenom broju taksi vozila, a odobrenje se daje privrednom društvu ili preduzetniku koji je u registru privrednih subjekata porijavljen za taksi prevoz kao pretežnu delatnost, a uz to ispunjava uslove u pogledu sedišta vozača, vozila i „poslovnog ugleda“.

Navedeno je i da automobil mora da ima krovnu oznaku taksi prevoza, koju nemaju prevoznici koji koriste aplikaciju CarGo.

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 24. 10. 2018.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas