Društvo

Događaj nedelje: Otkaz pisan Ćirilicom

Beogradski glas – Nakon pokrajinskih izbora u proleće 2016, kada su vlast preuzeli naprednjaci, Slobodan Arežina smenjen je sa mesta programskog direktora Radio-televizije Vojvodine, a potom je usledio čitav niz smena u ovoj medijskoj kući. Novosađani su reagovali protestnim šetnjama zahtevajući da članovi Upravnog odbora RTV-a podnesu ostavke. Odjeka nije bilo.

Godinu dana kasnije održani su novi protesti, nošeni transparenti s natpisima „Građanski Novi Sad protiv diktature“ i „Vaše pravo da ne znate ništa, stop cenzuri“. I opet je vlast ostala nema.

Ništa se nije promenilo ni kada je krajem maja 2017. Osnovni sud u Novom Sadu, odlučujući po tužbi Arežine protiv RTV-a, poništio je odluku o njegovoj smeni i Upravnom odboru naložio da ga vrati na funkciju s koje je smenjen. Tek kada je Apelacioni sud u Novom Sadu potvrdio ovu odluku i odlučio da Arežina, s obzirom na to da mu mandat nije istekao, mora biti vraćen na mesto programskog direktora, izgledalo da je pravda dostižna.

Ali umesto da postupi po odluci suda, rukovodstvo RTV-a donosi rešenje o dva programska direktora. Arežina traži od rukovodstva da sumanutu odluku o „dvovlašću“ poništi, a kad oni to odbiju, podnosi novu tužbu sa zahtevom da to učini sud. Nakon toga uručen mu je otkaz sa obrazloženjem da rad dva direktora programa „funkcionalno nije moguć“. A pre par dana iz pravne službe stigla mu je ponuda – da potpiše aneks ugovora o radu, koji mu je pre toga otkazan, a kojim se raspoređuje na mesto „menadžera projekta“. Po savetu advokata, Arežina će aneks potpisati. I podneće novu tužbu.

Ponovo ćemo da trčimo isti krug“, kaže ovaj novinar, prvi koji je odlukom suda vraćen na rukovodeće radno mesto u jednom državnom mediju.

Ali država u kojoj živimo, prema indeksu vladavine prava Svetskog projekta pravde, na listi 113 država iz celog sveta zauzima 76, a po faktoru „ograničenje ovlašćenja vlasti“ tek 97. mesto. A najslabije smo ocenjeni po pitanju kažnjavanja zvaničnika za zloupotrebu položaja. Da nije stvorena takva atmosfera, ni rukovodstvo RTV-a ne bi tako uporno kršilo zakon i ignorisalo odluke suda.

Iskreno se nadam da je reč o besu i gluposti grupe ljudi koju je opila moć i koji ne mogu da podnesu poraz pred, praktično, najvišom sudskom instancom u državi. Ako im je za ignorisanje odluke suda stigao nalog, onda smo svi u mnogo većem problemu od toga ko je programski direktor RTV-a. Tada ulazimo u tamu u kojoj je sve dozvoljeno i u kojoj niko nije zaštićen od samovolje“, izjavio je Arežina na sajtu NUNS-a, u intervjuu koji se završava pitanjem:

Probajte da se setite kada ste videli kritičku reportažu na bilo kojoj domaćoj televiziji sa nacionalnom frekvencijom?“ 

Jednostavno nema ih. Sve je samo Ćirilica.

Piše: Branislav Krivokapić

Direktno

Beogradski glas

Događaj nedelje

Beogradski glas

Naslovna za sredu 21. 2. 2018.

Vest – Komentar

Beogradski glas

Uzbunjivač

Beogradski glas