Beograd na dlanu

Prednosti i mane kompjuterskog zakazivanja i izdavanja recepata: Elektronsko šetanje pacijenata

Beogradski glas

Piše: Radenka Marković

Beogradski glas – Uvođenje elektronskog zakazivanja pregleda i elektronskih recepata za lekove donelo je izvesne olakšice pacijentima, jer kada je o zakazivanju reč oni to više ne moraju da rade sami telefonom, već im izabrani lekar u sistemu zakazivanja pronalazi prvi slobodan termin i zakazuje pregled. Pacijentima je ovo na kraju krajeva komfornije i zato što za razliku od ranije ne moraju da čuvaju i nose nikakav papir odnosno uput sa sobom. Dovoljno je da sebi negde pribeleže kada imaju zakazan termin i da se u to vreme pojave kod lekara.

Šta ako nema termina

A što se tiče uvođenja elektronskih recepata mnogi hronični pacijenti su ovu novinu doživeli s olakšanjem jer, kako kažu, više neće morati da zakazuju odlazak kod lekara i čekaju u čekaonicama samo da bi im se propisala terapija. Sada je dovoljno da odu do apoteke i uzmu lekove.

Međutim, i jedna i druga elektronska olakšica imaju i svoju lošu stranu. Govoreći o problemima u funkcionisanju elektronskog zakazivanja pregleda, prim. dr Nevenka Dimitrijević, specijalista opšte medicine i portparol Sekcije opšte medicine Srpskog lekarskog društva, kaže da se dešava da su izabrani lekari nekada prinuđeni da po dva, tri puta šalju pacijenta na isti pregled, a on da se šeta od lekara do lekara.

To se događa kad postoji potreba da pacijenta koji nam je došao uputimo na neku specijalističku kliniku na pregled, a u tom trenutku nema termina ni za jednog doktora na klinici. Pacijent tada ima pravo da dobije uput bez termina, i to u istom tom programu koji se zove ’moj doktor’, ali nema vreme u koje je njegov pregled zakazan. Izabrani lekar je u takvim situacijama dužan da napiše obrazloženje zašto mu je dao uput bez termina. Međutim kada pacijent sa takvim uputom dođe na kliniku najčešće ga i ne prime na pregled. Na šalteru mu kažu da mora imati zakazan pregled, iako dobro znaju da je ovakvo davanje uputa sasvim u redu i da uput važi 30 dana“, kaže doktorka.

Tada pacijenta iz klinike vraćaju izabranom lekaru da mu zakaže termin, iako termine sami nisu istakli, zbog čega im je pacijent i upućen bez navedenog tačnog vremena pregleda.

– Kada se pacijent vrati i kaže da su odbili da ga pregledaju, izabrani lekar u programu vidi da ili nema istaknutih termina ili da su svi popunjeni. Nekada se desi da u međuvremenu, dok se pacijent vrati sa klinike kod izabranog lekara, na klinici istaknu termine pa mu izabrani lekar daje novi uput. To predstavlja veliko maltretiranje za pacijenta ali i problem za lekara, jer se svako davanje uputa knjiži a preterani broj datih uputa nije baš poželjan“, objašnjava prim. dr Nevenka Dimitrijević.

Prema njenim rečima čeka se najmanje mesec do dva da bi se zakazao pregled kod specijaliste, čak i u domu zdravlja, jer kako navodi, svi obično istaknu termine između prvog i desetog u mesecu, pa ko od izabranih lekara uklopi svoje pacijente – uklopi, a ko ne uspe, mora da čeka sledeći mesec jer je posle desetog u mesecu veoma teško naći slobodne termine za preglede.

Ceo tekst pročitajte u PDF izdanju na stranama 10-11.

Beogradski Glas

Beogradski Glas

1
Leave a Reply

avatar
2500
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
beogradjanin Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
beogradjanin
Guest
beogradjanin

kome se zaliti u tom slucaju? Ili ko proverava da li je lekar sa klinike postavio termine

Direktno

Beogradski glas

Dobra vest

Naslovna za sredu 15. 08. 2018.

Loša vest

Uzbunjivač

Beogradski glas